Acest lucru a fost posibil prin achiziționarea unei flote de 20 de autobuze electrice de către Consiliul Local. Astfel, tot transportul de persoane din micul oraș transilvănean se realizează acum cu vehicule integral electrice, odată cu sosirea utimului vehicul din flota respectivă. Achiziția a început încă de astă vară și mai include, pe lângă cele 20 de vehicule, două stații de încărcare rapidă, cu toate elementele de branșament, dar și opt aparate de e-ticketing.
Cele 20 de autobuze au fost achiziționate prin accesarea de fonduri europene și aparțin acum nou înființatei societăți de transport local, Transport Urban Public (TUP), al cărei unic acționar este Consiliul Local. Valoarea totală a achiziției a fost de 50,1 milioane lei (aproximativ 10,6 milioane de euro). Este vorba despre autobuze electrice SOR, fabricate în Cehia. 10 dintre acestea au lungime de 9 metri, iar 10 sunt ceva mai mari, și au 11 metri.
Noile autobuze au dotări de ultimă generație, de la sisteme de navigație prin GPS și sisteme de supraveghere video, până la rampe de acces pentru persoane cu dizabilități. Însă ceea ce este cel mai important din punctul meu de vedere, este că această trecere de la autobuze cu motorizare termincă, la cele cu motoare electrice nu a afectat nici prețul călătoriilor, nici rutele și orarul pe care le aveau aceste autobuze. Însă parametri din mediul înconjurător se vor schimba, în bine.
Se vor înlocui și vechile abonamente de călătorie cu unele noi, pe card magnetic.
Turda este, așa cum am mai spus-o, un oraș destul de mic. Dar poate servi ca exemplu și pentru autoritățile din marile orașe ale României.